Patagonië januari 2019

24 december 2018 - Breda, Nederland

Zin om een beetje met me mee te reizen?

Morgen, woensdag 2 januari a.s., vertrek ik voor ruim drie weken richting Patagonië. Een vakantiebestemming die ik al jarenlang op mijn netvlies heb. De oorzaak: een artikel dat ik zo’n 25 jaar geleden gelezen heb over dit zuidelijkste deel van Zuid-Amerika, dat zich uitstrekt over een deel van Argentinië en Chili; en dat ik nooit vergeten heb. De aantrekkingskracht heeft vooral te maken met de schitterende landschapsfoto’s die ik ervan gezien heb. En de uitgestrektheid, ruigheid en pure natuur die ze uitstralen.

Het kwam er nooit van. Tijdgebrek en de gevolgen van blessures belemmerden me. Na enige 'revisie-activiteiten' kan ik nu gelukkig weer fietsen, tennissen en lange wandelingen maken. En met name dat laatste is een voorwaarde voor het beleven van Patagonië. En dát gaat nu gebeuren!

Ik reis met een groep van Djoser; een touroperator waar ik in de jaren ‘90 van de vorige eeuw ook een paar keer mee op stap ben geweest. Dat is me goed bevallen. Individuele vrijheid binnen de veiligheid en het gemak van een georganiseerde groepsreis. Aangezien een reis als dit niet Menno z’n ‘cup of tea’ is, houdt zijn reis op bij Schiphol waar hij me op woensdagmiddag 2 januari afzet.
Om mijn ervaringen toch te kunnen delen zet ik de komende weken via Reislogger wat foto’s en – als ik daar tijd vóór en zin ín heb ook wat - tekst online over wat ik meemaak.

Als je het leuk vindt om een beetje met me mee te reizen, meld je dan aan door je email adres in te voeren. Dan ontvang je een berichtje als ik foto's en/of een verhaaltje plaats.

Lieve groet,

Inez

1. Gerda en Alle:
    1 januari 2019
    We reizen graag met je mee en hopen natuurlijk dat het een goede reis zal zijn.
  2. Maurice Havermans:
    1 januari 2019
    Inez, een hele mooie reis en heel veel plezier en verwondering toegewenst. Ik ben trots op je ! Uiteraard ben ik benieuwd naar de foto's die je mee terug neemt ( èn hoevéél het er zijn :-) ! ). Geniet ervan met volle teugen.
  3. Wim van Bezouw:
    2 januari 2019
    Ik ben benieuwd naar jouw avonturen en natuurlijk naar de foto's. En ik kijk kijk uit naar jouw prachtige manier van schrijven.
    Veel plezier!
    Liefs,
    Wim
  4. Ivo Snijders:
    2 januari 2019
    Hele goede reis, Inez! Maak er die geweldige reis van waar je zo lang naar uit hebt gekeken!
  5. Lex:
    2 januari 2019
    Veel plezier en een mooie reis gewenst. Volgende keer ga ik mee...!!!
  6. Mieke Heijnekamp:
    We blijven je volgen!
    Geniet, beleef en verwonder ..........
    Liefs, Chris en Mieke
  7. Madch en Mathé:
    2 januari 2019
    Goede reis Inez en doe veel fantastische indrukken op.
  8. Jesse:
    2 januari 2019
    Wat een mooi begin van het jaar. Hele fijne reis, inez!
  9. Margaret:
    2 januari 2019
    Wat stoer Inez om dit landschap uit je dromen nu op deze manier te gaan ontdekken. Gun je een reis om nooit meer te vergeten!
  10. Inge:
    2 januari 2019
    Lieve Inez, wat zul je een bijzondere en prachtige tijd tegemoet gaan nu je het landschap van je dromen zelf gaat beleven. Stoer van je dat je het lef hebt dit te gaan doen! Graag volg ik je belevenissen en foto's. Ik zie er naar uit je reis mee te beleven.
  11. Ferry:
    2 januari 2019
    Dit gaat helemaal top worden! Ik ga je volgen. Dat doe ik overigens ook al vanaf de vorige eeuw. Geniet ze en ik waan me bij je,
    Liefs Ferry
  12. Patricia:
    3 januari 2019
    Wat leuk dat we mee mogen lezen! Heel veel plezier.
  13. Peter Persoon:
    3 januari 2019
    Hoi Inez,
    Wij wensen jou een mooie en inspirerende trip. Jouw reisverhalen vormen een pleister op de wonde voor de (werkende) thuisblijvers. Veel plezier!
    Lieve groet, Peter & Louise
  14. Lia:
    5 januari 2019
    Lieve Inez, geniet van wat vast een geweldige reis gaat worden. Ik volg het graag. Liefs, Lia