Het gaat beginnen ....!

17 mei 2019 - Breda, Nederland

Morgen vertrekken Menno en ik richting Rome. De fietstassen zijn gepakt; de fietsen voorzien van een stevige onderhoudsbeurt en wíj zelf hopelijk voldoende in vorm om in de komende 30 dagen een kleine 2.400 km weg te trappen.

We volgen de route van Paul Benjaminse: voor lange afstandsfietsers een goeroe als het gaat om de meest geschikte wegen door Europa. Hij voert door België, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland naar Italië en helpt ons de Alpen en de Apenijnnen over via bergroutes die volgens de beschrijving ook te doen zijn voor fietsers zoals wij, die normaal gesproken alleen maar fluitend door het vlakke Nederlandse polderlandschap peddelen. De ervaring tijdens onze vorige twee verre fietstochten heeft ons geleerd dat het bedwingen van bergtoppen weliswaar geen sinecure is, maar dat de specifieke fietsconditie die we opbouwen in de weken vóór het bereiken van de echt stevige hellingen, wel helpt om de top te bereiken.

Het feit dat we nu voor de derde keer zo’n eind gaan fietsen, maakt het inpakken en vertrekken in méér opzichten een stuk gemakkelijker. Er zit weinig of niets overbodigs in onze tassen (ieder ruim 8 kilo); we hebben er vertrouwen in dat we de juiste weg gemakkelijk kunnen vinden en volgen dankzij de gps-route op de fietscomputer (ondersteund door  de routeboekjes); we gaan ervan uit dat elke avond wel weer ergens een slaapplek vinden; en we wéten dat we allebei volop kunnen genieten van het landschap, het fietsen, de ontmoetingen, het (soms) afzien en niet te vergeten, de taartjes en andere lekkernijen die we onszelf regelmatig toestaan omdat we het er toch wel weer van af fietsen 😉.

We hebben er zin in! En mocht je het leuk vinden om onze belevenissen een beetje te volgen, vul dan je email adres in onder ‘Mailinglijst’ op www.inez.reislogger.nl

Je ontvangt vervolgens een mailtje als we foto’s of een berichtje geplaatst hebben.

We wensen jullie een mooie lentemaand!

Menno & Inez

1. Patricia:
    17 mei 2019
    Wat geweldig dat jullie dat weer gaan doen samen! Een hele goede reis en geniet ervan.
  2. Gerda en Alle:
    17 mei 2019
    Goede reis en geniet ervan.
    Liefs Gerda en Alle
  3. Marijke:
    17 mei 2019
    Een heel mooie reis samen!
  4. Femke:
    17 mei 2019
    Heel gaaf! Wat doe je toch mooie dingen :-) heel veel plezier samen, zet 'm op!
  5. Margaret:
    17 mei 2019
    Fantastisch, zo’n actieve reis! Ik vind het met de auto al best een eind, dus jullie zijn mijn grote voorbeeld om een dergelijk avontuur aan te gaan. Geniet samen en In gedachten fiets ik met jullie mee!🚴🏻‍♀️ Tot snel!
  6. Elphi Nelissen:
    17 mei 2019
    Heel veel plezier gezelligheid speciale ontmoetingen en vergezichten toegewenst.
    Dikke kus en hoop jullie snel met alle ervaringen rijker weer te ontmoeten.
  7. René:
    17 mei 2019
    Heerlijk om weer samen zo'n avontuur aan te gaan. En die gebakjes kunnen jullie gemakkelijk hebben. Geniet ervan en dat doe ik van jullie verhalen en foto's.
  8. Tineke:
    17 mei 2019
    Heel veel plezier en succes gewenst!
  9. Emmy:
    17 mei 2019
    Heel veel plezier en geniet ervan!
  10. Kees:
    Super! Geniet er van!
  11. Peter Persoon:
    17 mei 2019
    Mooie tocht gewenst en heel fijne vakantie!
  12. Marisca van de Riet:
    17 mei 2019
    Jullie heel veel plezier en dat het een mooie tocht wordt.
    Veel succes
  13. George:
    Veel plezier. Ik hou jullie in de gaten. 😜🙋‍♂️
  14. Trui:
    17 mei 2019
    Nee maar! Super: wij zijn naar Basel gereden met de auto 😎, ook fijn, maar wij verdienen minder respect.... Heel veel plezier samen en mooi fietsweer gewenst! Trui
  15. Frans Schonck:
    Goeie reis. Geniet.
  16. Maurice Havermans:
    17 mei 2019
    Inez en Menno, geniet met volle teugen van jullie sportieve topprestatie. Wat fijn om door jullie verhalen mee te kunnen reizen ! Groeten, Maurice
  17. Dinie Megens:
    Goede reis en veel plezier samen. Groetjes Dinie
  18. Lia:
    18 mei 2019
    Heel veel plezier. Geniet er van!
  19. Refija:
    18 mei 2019
    Goede reis en heel veel plezier.

Groetjes Refija
  20. Mariette Raaijmakers:
    18 mei 2019
    Hele fijne trip samen! Ik ga jullie volgen.
    Liefs mariette
  21. Mieke:
    Veel plezier!
  22. Jan:
    Ha Inzez & Menno!
    Zie nu pas jullie berichtje dat jullie al vertrokken zijn. Had gisteren tot laat tennistoernooi en had in mijn hoofd dat jullie zondag zouden vertrekken.
    Er staat dus weer zo'n geweldige inspanning (en ontspanning) te doen. Ik weet dat je met tennissen ook zo'n doorzetter bent, maar zover fietsen slaat alles.
    Leuk om weer mee te kunnen lezen!
    Veilige reis x
  23. Jan:
    20 mei 2019
    De foto van het verzopen katje krijgt nu al de eerste prijs haha....
    Hopelijk vandaag geen hindernissen.
    Goeie Maandag :)
  24. Arno en Helma van der Linden:
    21 mei 2019
    Hoi Inez, Arno en ik wensen jullie veel succes en uithoudingsvermogen, maar dat zal wel lukken. Veel plezier en veel mooi weer.