Don’t cry for me Argentina …. 😉

22 januari 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Mijn laatste vakantiedag heb ik doorgebracht met Wil, André, Tanja, Rob en Mieke; slenterend van terras naar terras door enkele authentieke, sfeervolle wijken van Buenos Aires met leuke winkeltjes en kleurrijke huizen, La Boca en San Telmo.

Terwijl mijn fototoestel bij wijze van spreken bijna de hele vakantie vastgeplakt heeft gezeten aan mijn hand en mijn rugzak aan mijn schouders, heb ik beide niet meegenomen. Het was een prettig idee om geen doelwit te vormen na alle  waarschuwingen en de eerdere ervaringen binnen onze groep met de criminaliteit in deze stad. Ik had alleen wat geld in de zak van mijn rokje en verder geen tas bij me. Een prettig gevoel.

Het was zo’n 35 graden met een hoge luchtvochtigheid. Wel even wennen, na de heerlijke, frisse lucht van Patagonië. Maar toch een genot in de wetenschap dat we morgen in Nederland aankomen met een temperatuur van onder nul ….

Onderweg van de ene naar de andere wijk doorkruisten we een – op zijn zachts gezegd – minder gegoede – buurt. Toen we ergens linksaf wilden slaan, werden we toegeroepen door een vrouw die met haar kroost voor haar schamele huis zat. Ze waarschuwde dat we vooral die weg niet in moesten slaan, omdat het daar absoluut niet veilig is 😇. We kozen een andere weg maar ook daar werden we staande gehouden door een man op een bromfiets die ons adviseerde ons nog verder naar rechts te bewegen 😇 ….. Toch wel spannend …. Het lijkt me vreselijk om in een stad te leven waar je zó op je qui vive moet zijn.

We lunchten op een pleintje in de wijk San Telmo, waar we op ons terras konden genieten van een prachtig tango-optreden in de open lucht. Wat een schitterende dans is dat toch. Het danspaar vertelt met hun bewegingen in vier minuten een heel verhaal vol liefde en passie. Heerlijk om naar te kijken.

Het was een toeristische, rustige vakantiedag zoals Menno en ik die normaal gesproken niet kiezen en kennen, maar ik vond het toch lekker relaxed en leuk met dit gezellige clubje mensen.

Voor onze laatste avond bestond de mogelijkheid om een tango-show bij te wonen in een klein theater in de wijk waar de tango ooit ontstaan is (San Telmo, waar we ’s middags tijdens de lunch ook verrast werden met een optreden). Bijna iedereen van de groep ging mee. Van te voren was er een diner in een etablissement tegenover het theatertje.
Het was geweldig. Vier tango-paren voerden in allerlei combinaties tango’s op. De dansen werden afgewisseld met zang, door achtereenvolgens een uitstekende zanger, een zangeres en een Peruaans aandoende band. Wij zaten met z’n allen ’poleposition’ op de eerste en enige rij op het balkon.
Een geweldige afsluiting van een prachtige vakantie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margaret:
    24 januari 2019
    Wauw de tango! My favorite💃🏿. Prachtige afsluiting van je reis. Nu straks even bijkomen en nagenieten.